Lastenosteopaattisi Helsingissä:

Osteopaatti voi hoitaa lapsia turvallisesti ja hellävaraisesti aivan syntymästä alkaen

Osteopaattinen hoito on turvallista ja hellävaraista ja lapsia voidaan hoitaa osteopaattisesti aivan syntymästä alkaen. Teen paljon vauvaosteopatiaa ja lastenosteopatiaa

Uusi elämä on aina ihme ja sellaisenaan täydellinen. Syntymä suojatusta ja lämpimästä kohdusta tähän maailmaan voi kuitenkin olla eri syistä haastava ja niinpä vastasyntynyt saattaa kaivata tukea tässä siirtymässä.

Usein vauvojen osteopaattinen hoito liittyy raskauden aikaisesta hankalasta asennosta tai synnytyksen kulusta tai tarjonnasta johtuviin kehon jännitys- ja kireystiloihin. Jos synnytys esimerkiksi on kovin pitkä, voi syntyvä lapsi joutua olemaan pitkään synnytyskanavassa, mikä saattaa aiheuttaa erilaisia epätasapainotiloja esimerkiksi lantion tai rintakehän alueelle. Tällaiset epätasapainotilat taas voivat aiheuttaa vatsakipua, refluksia tai pääkipuja, jotka vauvalla ilmenevät mm. runsaampana itkuisuutena. Keisarinleikkaus taas aiheuttaa omat haasteensa, koska siinä alatiesynnytykseen luonnostaan kuuluvat kehon puristuminen sekä sen jälkeinen avautuminen jäävät tapahtumatta, mikä mahdollistaa erilaisten jännitystilojen syntymisen kehoon.

Vauva voi saada osteopaattisesta hoidosta apua esimerkiksi:

• vatsakipuihin

• refluksiin

• pääkipuihin

• imemisen haasteisiin

• runsaaseen itkuisuuteen ja levottomuuteen

• nukkumisen haasteisiin

• korvatulehduskierteeseen

• liikkumisen ja muun kehityksen haasteisiin.

Taapero- ja päiväkoti-ikäiselle erilaiset kaatumiset ja putoamiset ovat osa arkipäivää ja myös tärkeä osa kehittymistä ja uuden oppimista. Tästä huolimatta isommat pudotukset ja kolhut voivat myös jättää jälkiä, joiden mahdollinen myöhempi oireilu olisi helppo ennaltaehkäistä osteopaattisella hoidolla.

Taapero-, päiväkoti- ja alakouluikäinen voi saada osteopaattisesta hoidosta apua esimerkiksi:

• kasvukipuihin

• pääkipuihin

• korvatulehduskierteeseen

• liikkumiseen ja sen kehitykseen liittyviin haasteisiin, esimerkiksi epäsymmetriseen kehon käyttöön

• keskittymisen haasteisiin.

Hoidan mielelläni myös raskaana olevia ja vastasynnyttäneitä. Usein vauvan ja lapsen hyvinvointi vaatiikin sitä, että myös äiti saa samanaikaisesti hoitoa.

Olen aloittanut myös vauvaikäisten kotikäynnit Helsingissä:

Pienen vauvan kanssa ei aina ole niin helppoa lähteä kotoa. Ja mikä olisikaan parempi paikka hoitaa vauvaa kuin tämän omassa kodissa? Varsinkin synnytyksen jälkeisiä jumeja onkin yleensä parasta hoitaa mahdollisimman pian syntymän jälkeen. Teen kotikäyntejä ainakin Käpylässä, Oulunkylässä, Kumpulassa, Koskelassa, Alppilassa,, Vallilassa, kantakaupungissa sekä sopimuksen mukaan. Tiedustelut suoraan: 040 7357022

Tiedustelut ja ajanvaraus myös: 040 7357022 ja: osteopaatti.linda.priha@gmail.com

Kouluttaudun tällä hetkellä lisää lastenosteopatiassa sveitsiläisen osteopaatin Werner Van Campin kuusivuotisessa SOCK -koulutuksessa (Swiss Osteopathic Centre for Kids).